turneringer

Overblik over skakturneringer i hele Danmark

Dansk Skak Union holder styr på de mange officielle turneringer, der finder sted i Danmark året rundt. Du kan altid holde dig orienteret om kommende turneringer i hele Danmark på Dansk Skak Unions hjemmeside, hvor du ligeledes kan få overblik over tidligere afholdte og igangværende turneringer.

Her på siden kan du finde link til de af sæsonens turneringer, hvor Herning Skakklubs medlemmer forventeligt deltager. Når en sæson er slut, flytter vi disse data over i Arkivet.

Hvad sker der i Herning?

Herning Skakklub arrangerer selv turneringer, såsom Herning Byturnering. Årets Første Træk, Midtjylland Open, lynskakturneringer med videre. Link til tilmelding vil være at finde under ‘kommende turneringer’ nedenfor.

Skakturneringer, som Herning Skakklub arrangerer og/eller deltager i, vil også blive oplyst på klubaftener.

Hvad koster det at deltage?

Deltagergebyret for turneringer er typisk kr. 150,- for turneringer arrangeret af Herning Skakklub. Undtaget er holdskakturneringen, hvor deltagergebyret bliver dækket af kontingentbetalingerne. Deltagergebyrerne går primært til præmier, sekundært til ratingsystemet.

Pokalstævne  – 9. Hovedkreds’ pokalstævne (foråret 2024)

Orientér dig om øvrige turneringer i Danmark på turnering.skak.dk

Midtjylland Open  – 7-runders FIDE-ratet og koordineret EMT arrangeret af Herning Skakklub på vegne af 9. Hovedkreds følgende 7 mandage: 22/1, 5/2, 19/2, 26/2, 4/3, 18/3 og 8/4 2024.

Spilletid: kl. 19-slut.

35. hovedkredsholdturnering 2023/24 – Hold á fire skakspillere fra hver klub i 9. Hovedkreds besøger hinandens klubber og dyster mod hinanden på forskellige niveauer (Mesterrækken, A-, B- og C-rækken).

Mandag den 4. december 2023 – Herning Skakklubs klubturnering 2023 II starter

Turnering over 3 runder med ”almindelig” betænkningstid. Spilledage: 4. december 2023, 8. januar og 15. januar 2024. Turneringen afvikles sideløbende med klubbens hurtigskakturnering.

Mandag den 30. oktober 2023 – Herning Skakklubs hurtigskak-turnering 2023 starter

Der er tale om en hurtigskakturnering over 9 mandage med afslutning medio januar 2024. Ingen tilmelding og uden gebyr. Mød blot op på spillestedet inden kl. 19.00, så spillederen kan fordele spillerne i 4-mandsgrupper. Det er IKKE nødvendigt at have været med fra start.

Lørdag den 6. januar 2024 – Årets Første Træk 2024

Herning Skakklub åbner året med sin traditionsrige 1-dags hurtigskakturnering.

Da vi kun har plads til ca. 100 deltagere lukkes tilmeldingen ved 96 deltagere. Derefter vil der blive oprettet en venteliste.

Turneringen afvikles i tidsrummet kl. 10:00 – ca. 18:00.

Der vil også denne gang blive afholdt turnering for skoleskakspillere med under 1100 i rating, såfremt der er nok tilmeldte.

Lørdag den 7. og søndag den 8. oktober 2023 – Senior DM i Hurtigskak

Herning Skakklub står i 2023 for denne nationale skakturnering.  Der spilles i to kategorier: 50+ og 65+. Følg linket for tilmelding og nærmere information.

Mandag den 21. august 2023 – Herning Byturnering 2023 starter

Sæsonen indledes med denne 7-runders Fide-ratet og koordineret EMT over 7 mandage.

Lørdag den 23. september 2023 – Junior holdstævne i 9.Hovedkreds

Dette GRATIS juniorstævne i hurtigskak afholdes i Viborgs spillelokaler.

Der spilles i to kategorier: begyndere og øvede. Følg linket for nærmere information.

Mandag den 30. oktober 2023 – Herning Skakklubs klubturnering 2023 starter

Turnering over 3 runder med ”almindelig” betænkningstid. Spilledage: 30. oktober, 6. november og 20. november 2023. Turneringen afvikles sideløbende med klubbens hurtigskakturnering.

Se forrige sæsoners turneringer i Arkivet